عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

تحریم‌ها را بهانه کرده‌اند و هر روز قیمت‌ها را افزایش می‌دهند



عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: با وجود اینکه بیش از ۹۰ درصد قطعات در کشور تولید می‌شود، این موضوع نباید بهانه‌ای برای افزایش قیمت بلیت هواپیما به این اندازه باشد.

  

به گزارش صبح ساحل به نقل از موج: مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قیمت بلیت هواپیما، اظهار داشت: بلیت هواپیما در طول یک‌سال گذشته افزایش یافته است، در حالیکه این موضوع هیچ ارتباطی با افزایش قیمت دلار ندارد. البته تنها در خریداری برخی از قطعات هواپیما، آن هم با میزان تأثیر حدود ۱۰ درصد، از ارز استفاده می‌شود.

وی افزود: با وجود اینکه بیش از ۹۰ درصد قطعات در کشور تولید می‌شود، این موضوع نباید بهانه‌ای برای افزایش قیمت بلیت هواپیما به این اندازه باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: با اینکه من عضو کمیسیون عمران مجلس هستم و حوزه حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی هم جزئی از آن است، ولی متأسفانه در موضوع افزایش قیمت بلیت هواپیما هیچ مشورت و نظرخواهی با مجلس و کمیسیون عمران به عمل نیامده است. البته اینجانب در اولین جلسه، اعتراض خود را کتباً به رئیس مجلس اعلام خواهم کرد.

یوسفی تصریح کرد: در کجای دنیا قیمت بلیت هواپیما در یک‌مدت کوتاه به این شدت افزایش می‌یابد؟ استفاده از سیستم حمل و نقل خصوصاً حمل و نقل هوایی برای بسیاری از افراد از جمله بیماران، دانشجویان، بازرگانان، اساتید دانشگاهیان و ... ضروری است؛ بنابراین تصمیم گیری درباره هرگونه تغییر در قیمت بلیت سیستم‌های حمل و نقل کشور باید با هماهنگی و نظارت دقیق نهاد‌های مسئول صورت پذیرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رهاسازی مدیریت قیمت‌ها گفت: متأسفانه به نظر می‌رسد نمایندگان مجلس در جایگاه اصلی خود نیستند و هیچ نظارتی بر روی قیمت‌ها ندارند. جای تأسف دارد که هیچ کسی هم در دولت پاسخگو نیست. تحریم‌ها را بهانه کرده‌اند و هر روز قیمت‌ها را افزایش می‌دهند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها